زمین‌های غیرفعال شهرک‌های صنعتی خلع ید خواهند شد

معاون وزیر صمت با بیان اینکه ابزاری برای شناسایی دلالان زمین نداریم، اظهار کرد: در صورتی که به دلایل غیرمعقول تولید در زمین‌های خریداری شده شهرک‌های صنعتی صورت نگیرد، زمین پس گرفته خواهد شد.

فرشاد مقیمی،  مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و معاون وزیر صمت در گفت و گویی با اشاره به موضوع فروش زمین شهرک‌های صنعتی به دلالان بر این موضوع تاکید کرد که ما صادرکننده جواز نیستیم بلکه پذیرنده جوازها هستیم.

وی با بیان اینکه فردی که برای خرید زمین مراجعه می‌کند حتماً مجوزهای لازم را دارد، اظهار کرد: براین اساس امکان  دارد که بنا به دلایل متعددی برخی از این افراد نتوانند برنامه‌های خود مبنی بر توسعه زمین و ساخت شرکت و کارخانه را پیاده کنند که با توجه به این موضوع سازمان می‌تواند این زمین‌ها را پس بگیرد و به افرادی که قصد کار تولیدی دارند واگذار کنند.

مقیمی در این راستا افزود: البته باید به این نکته توجه داشت که زمین فوراً از فرد پس گرفته نمی شود، بلکه ابتدا تمام جوانب مربوط به عدم پیشرفت کار در زمین اعم از نبود سرمایه در گردش، مشکلات بازاریابی و… بررسی شده و در نهایت و در صورتی که به این نتیجه برسیم که مالک فعلی توان انجام کار تولیدی ندارد، زمین از وی پس گرفته خواهد شد.

معاون وزیر صمت در ادامه پیرامون این موضوع که براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، برخی از افراد صرفاً با اهداف دلالی در شهرک‌های صنعتی زمین می خرند، نیز گفت: سازمان ابزاری برای این موضوع در اختیار ندارد که ابتدا نیات خریدار زمین را بسنجد و با توجه به این موضوع و همچنین وجود قانون بهبود فضای کسب و کار، هر فردی که خواهان اخذ جواز بمنظور احداث کارخانه در شهرک‌های صنعتی است باید بلافاصله جواز را بگیرد.

وی در این راستا تصریح کرد: با توجه به این موضوع هر فردی می‌تواند جواز بگیرد اما از سوی دیگر نیز نیتی غیر از تولید داشته باشد و حال اینجا سازمان ابزاری از این جهت ندارد که از همان ابتدا تشخیص دهد خریدار نیت دلالی دارد یا نیت تولید.

معاون وزیر صمت در ادامه با یادآوری این موضوع که بطور معمول بمنظور اخذ زمین در شهرک‌های صنعتی باید از طریق سامانه واگذاری الکترونیک اقدام شود،نیز گفت: هر فردی که جواز داشته باشد به عنوان فعال اقتصادی شناخته می‌شود، اما در صورتی که پس  از واگذاری زمین به این موضوع پی ببریم که فرد به دلایل غیرمعقول و غیرمنطقی نمی تواند نسبت به تولید اقدام کند، خلع ید خواهد شد. 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود